SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

5 november 2007

Byggjobb

Puff, och så var det höstlovet slut! Det kom och gick som i ett naffs. Inte mycket jag hann med på den veckan. Nåja, lite har jag faktiskt hunnit med. Jag har hunnit förbereda lite nya bokprat; tänkte presentera lite nygamla böcker för vissa klasser den här terminen. Nu närmast står 4:orna på tur!

Hemsidan (inte denna blogg, utan bibliotekets hemsida på skolwebben!) har jag också piffat till en hel del. Nu finns det t.ex. massor av matnyttiga länkar både för skolarbetet och fritiden.

Som ni ser på bilden har byggjobbarna varit framme under höstlovet. Så här såg det ut i tisdags, när de rev ner väggen. Nu är det gjort och det fattas en allmän putsning. Köket och annat skall rivas för att lämna plats åt ett stort fint skolbibliotek!

Jag var på IKEA i helgen och köpte lite nya prylar till bibblan. Bl.a. två snygga glasskåp, som jag tänkte vi kunde ha lite utställningar i. Jag har många förslag, men vill gärna höra era också!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: