SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

8 februari 2009

Biblioteksrådet tipsar!

Kitty: De försvunna papegojorna

Plötsligt hörde jag att grymtande läte i närheten. Med ens var smärtan bortglömd, för nu hade jag andra och betydligt läskigare saker att oroa mig över. Inte nog med att jag var fast i någon sorts fälla, jag var inte ensam. Resan till Costa Ricas regnskogar blev mer spänande än någon hade kunnat ana.Tanken var att Kitty, Bess och George skulle studera apor i en vecka.Det var bara ett problem - det fanns knappt någon apa att se, av traktens röda arapapegoja fanns det bara fjädrarna kvar. Och det blev inte direkt bättre av att regnskogen istället för exotiska djur bjöd på tjuvar, livsfarliga fällor och men som jagade dom med yxor...

Tips av: Fanny Gustafsson, åk 4

Inga kommentarer: