SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

27 februari 2008

Lite bibliotekshumor!

Jag köpte nyligen en jätterolig bok. Boken heter Varför har inte fler bibliotekarier läderbyxor? och är skriven av Christer Hermansson. Boken består av små berättelser och beskrivningar av hur en vanlig dag på biblioteket kan se ut för oss bibliotekarier. Christer hermansson skriver väldigt roligt, och jag skrattade högljutt när jag läste boken på tåget.

Lite bibliotekshumor från boken:

- Vet du varför danska bibliotekarier häller vatten i datorerna?
- För att de varit på studiebesök i norska bibliotek?
- Nej, för att de vill surfa på nätet.

- Vet du vilken som är bibliotekarierns favoritsport?
- Låt mig tänka. Kast med liten bok?
- Nej, BOKSNING.

Den som har fler biblioteksskämt får gärna skicka dem till mig! Jag har mycket på lager, men behöver alltid fler. Jag tänkte skriva ut det jag har samlat genom åren och lägga ut ett häfte ni gärna får låna hem.

Inga kommentarer: