SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

9 september 2009

Mer, Bättre, Bäst!

Det var längesen jag skrev en rad i denna blogg, men nu känner jag att dett är dags att berätta något om nyheterna detta läsår.

1. Biblioteket kommer att blir modernare och coolare än någonsin! Det kommer bl.a. att installeras plattskärmar, som visar saker vi gjort på skolan. Där ska ni kunna lägga in bok, film och speltips, temarbeten och lite annat smått och gott, som visas som bildspel/film.

2. TV-spelsturneringar kommer att testas!!! Jag har gett biblioteksrådet i uppdrag att ordna detta. Vi hoppas det blir en succé! Vi återkommer när vi testat tekniken för att se om det går att göra en "riktig" turnering.

3. Det ska vara lättare för er att göra er röst hörs när det gäller bibblan! Förutom representanter i biblioteksrådet, som ni alltid kan vända er till, kommer det finnas "postlådor" där ni enkelt kan lägga meddelanden till oss skolbibliotekarier.

4. Skolbiblioteket kommer fr.o.m. höstterminen att ha TVÅ skolbibliotekarier som finns där för Er. Jag (Leif) har valt att testa ett nytt jobb som skolbibliotekarie på TC. Detta innebär att jag är på Lillestad halvtid, resten av tiden är jag på TC. Karin, som nästan alla redan har träffat, tar hand om bibblan resten av tiden. Vi delar på allt, men har valt att ordna det så att Karin har mest ansvar för lågstadiet, förskolan och språkklassen, jag för mellanstadiet, IK och biblioteksrådet. Särskolans grupper delar vi på.

Vi har delat tiden så här:
Leif: alla torsdagar och fredagar + varannan onsdag (uuda veckor, t.ex. vecka 37, 39...)
Karin: alla måndagar och tisdagar + varannan onsdag (jämna veckor, t.ex. vecka 38, 40...)

Inga kommentarer: