SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

23 oktober 2007

Rysare och skräck...

...gillar jag riktigt mycket! Det händer att jag ser skräckfilmer, men ännu hellre läser jag faktiskt. Det blir på nåt sätt än mer skrämmande om man får använda sin egen fantasiförmåga också.

Jag skulle vilja passa på att tipsa om några riktigt bra skräckböcker:
* Legenden om Darren Shan av Darren Shan; en serie i sammanlagt 9 delar. Hittills har 4 delar kommit ut på svenska, men fler är på väg. Böckerna är nästan verkligt kusliga, och handlar om två skolpojkar som bjuds till en skräckcirkus. Där får de möta vampyrer och andra otäcka varelser. Alla böckerna i serien är otroligt spännande - och kan vara lite otäcka!

Läs mer om de 4 delarna på svenska:

Läs mer om författaren på hans svenska hemsida! För er som är duktiga på engelska kan ni kika på Darrens egen hemsida här! Där hittar ni massvis med info, bilder och annat kul!

* Serien Kalla kårar av L. R. Stine. Serien omfattar väldigt många böcker. på svenska finns 40-50 stycken. Alla delar i serien är otäcka och otroligt spännande! För de som verkligen vill bli lite skrämda kan jag varmt rekommendera den här serien.

Några av mina personliga favoriter är:


Ja, detta var några boktips om skräck... Läs någon av dem, och låt dig skrämmas.... Bu!

Inga kommentarer: