SE HIT!

Kika alltid i bloggens högermarginal. Där hittar du alltid något nytt!

3 september 2007

Bland flyttkartonger...


Jag började som skolbibliotekarie på Lillestad för drygt tre veckor sedan. När jag först fick se det "nya" biblioteket blev jag positiv. Inget var nämligen klart, allt skulle möbleras, böcker skulle sättas upp, skyltar och annat skulle hängas på plats. Det tyckte jag skulle bli jättekul!

Efter dessa tre veckor är det mesta på plats. Ja, nästan allt vill säga. Faktaböckerna står fortfarande lite huller om buller på hyllan och mycket litteratur finns inte i katalogen. Det är fortfarande alltså en bit kvar innan vi kan "inviga" det nya skolbiblioteket, men nu kan jag i alla fall se ljuset tunneln. Jag tror att det blir bra, och hoppas att alla Ni elever och personal delar min optimism. Så ha tålamod, detta kommer med Er hjälp att bli ett härligt bibliotek, där både kunskap och fantasi får plats!

Till slut: försök att respektera att faktahyllan inte är klar. Ta därför inte böcker hur som helst. Åtminstone inte utan att fråga...

PS. Bilden överst är tagen en vecka innan skolstart. Visst har det hänt en del?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det nya bibloteket är finare. Det är roligt med nya böcker.Min favorit bok i favorit bok listan är Antikvariet Blåspegeln .

Anonym sa...

Jag tycker att bibloteket är finare och roligare.Jag vill att bibloteket ska vara lite mer färg glatt ut.Jag tycker att vi ska köpa (mycket) fler deckare och lite fantasi.Bibloteksråd borde vara oftare!

Anonym sa...

Bibloteks råd borde vara oftare